Recensie: De Grijze Jager 1.

selfie grijze jager 1.jpgTitel: De grijze jager, De Ruïnes van Gorlan.
Auteur: John Flanagan.
Aantal bladzijdes: 285 bladzijdes.
Uitgeverij: Gottmer.

Dit boek is te koop op amazon.nl voor €12,99 te bereiken via de volgende link: https://amzn.to/3PBKPN0

𝘈𝘤𝘩𝘵𝘦𝘳𝘧𝘭𝘢𝘱:
‘De ruïnes van Gorlan’ gaat over Will. Will is klein voor zijn leeftijd, maar razendsnel en niet dom. Zijn hele leven heeft hij ervan gedroomd om ridder te worden, net als zijn vader, die hij nooit heeft gekend. Hij is dan ook hevig teleurgesteld als hij afgewezen wordt voor de krijgsschool van kasteel Redmont. In plaats daarvan wordt hij toegewezen aan Halt, de mysterieuze Grijze Jager wiens grootste talent lijkt te zijn dat hij zich onopvallend door het rijk kan verplaatsen.

Met enige weerzin leert Will om de geheime wapens van de Grijze Jagers te gebruiken: pijl en boog, een onopvallende camouflagecape en een eigenwijze kleine pony. Maar ook al verlangt Will hevig naar een zwaard en een stoer strijdpaard, als hij samen met Halt op een geheime missie gaat om de moord op de koning te voorkomen, komt hij erachter dat de wapens van de Grijze Jagers zo slecht nog niet zijn.

𝘔𝘪𝘫𝘯 𝘮𝘦𝘯𝘪𝘯𝘨:
Dit is het eerste boek in De Grijze jager serie wat is geschreven door John Flanagan. De Grijze Jager serie heb ik in oktober voor mijn verjaardag gekregen en ik snap niet waarom ik er nu pas mee begin. Het was een erg leuk verhaal, al moest ik in het begin wel eventjes wennen aan de manier van schrijven. Dat wennen was al gauw gebeurt en in twee dagen had ik deel 1 uitgelezen. Het verhaal was spannend geschreven en er gebeurde altijd wel iets, waardoor ik het boek moeilijk weg kon leggen. Ook de vlotte schrijfstijl hielp daaraan mee, want uiteindelijk vond ik het wel een fijn manier van schrijven.

Ook al is het een jeugdboek ik heb er heerlijk van genoten, op naar deel twee!

Dit boek krijgt van mij 4/5 ⭐.

Admin - 20:32:42 | Een opmerking toevoegen